Ο σιδηροδρομικός σταθμός της Κορίνθου, έχει κατασκευαστεί
το 1955 από τον Αρχιτέκτονα Μηχανικό Αντώνη Δραγούμη και είναι ένα υπόδειγμα
σύγχρονης σιδηροδρομικής αρχιτεκτονικής.

Έχει γίνει προσεκτικός σχεδιασμός έτσι
ώστε το κτήριο να είναι προσαρμοσμένο στην γενική εικόνα της πόλης όπως ήταν το
1955, δηλαδή να εναρμονίζεται με την λιτή αντισεισμική αρχιτεκτονική των
κτηρίων της πόλεως, ενώ ταυτόχρονα έχει αναφορές στο ιστορικό παρελθόν της
Κορίνθου, όπως οι επιζωγραφισμένες με θέματα της κορινθιακής Μυθολογίας και
Ιστορίας αίθουσες και το προστύλιο στις αποβάθρες. Είναι το μοναδικό
δημόσιο κτήριο της Κορίνθου που έχει τόσο εκτενείς αναφορές στο Ιστορικό της
παρελθόν.

Ο σιδηροδρομικός σταθμός της Κορίνθου, μαζί με τα
αντλιοστάσια, το Μηχανοστάσιο και τα υπόλοιπα βοηθητικά κτήρια του, τα οποία
ορισμένα χρονολογούνται από το 1929, ορισμένα από το 1916, αποτελεί ένα ενιαίο
αρχιτεκτονικό σύνολο βιομηχανικής αρχαιολογίας και είναι ένα από τα πιο
ιστορικά μέρη της πόλης, αφού από την κατασκευή του τον Ιούλιο του 1884 από την
ιστορική εταιρεία με την επωνυμία «Σιδηρόδρομοι Πειραιώς Αθηνών Πελοποννήσου
Α.Ε.» (η γνωστή ΣΠΑΠ), έγινε κατορθωτή η ταχεία ανάπτυξη της Κορίνθου, αλλά και
της υπόλοιπης παράλιας Κορινθίας.